Хто наказав «Мочити» львівський Стопкор?

Львівський підрозділ ГО «Стоп корупції» здійснює свою статутну діяльність здебільш на території львівщини. Однак, реагуючи на порушення прав громадян України, географія «історій успіху» та особистого вкладу деяких учасників нашого підрозділу, інколи виходить за межі львівщини та України. Львівський Стопкор здійснює постійний контроль за діяльністю органів влади усіх рівнів в Україні, взаємодія починається від пересічного українця до першої особи держави. З 2019 року з антикорупційними візитами було відвідано ряд європейських країн. За відносно короткий час  Стопкорівці зі Львова отримали довіру місцевих громад. Як наслідок цієї довіри, представники від львівського Стопкору :

стали учасниками  громадських рад при Львівській ОДА та управлінні ДПС у Львівській області,  були обраними головами постійних комісій,

численних мирних акцій протесту,

«круглих столів»,

конференцій,

зборів,

громадських слухань,

обговорень

засідань комісій  та сесійних засідань органів місцевого самоврядування різних рівнів,

зборів трудових колективів,

заявниками досудових кримінальних проваджень (по деяких з яких вже є вирок суду першої інстанції, щодо притягнення винної особи до кримінальної відповідальності)

Пропозиції подані львівськими Стопкорівцями до Львівської обласної ради та Львівської обласної державної адміністрації,  були підтримані:

громадською радою при К-Бузькій РДА,

«Народною радою» К-Бузького району,

громадською радою Львівської обласної державної адміністрації,

комісіями Львівської обласної ради,

громадами львівщини,

трудовими колективами медичних закладів охорони здоровя львівщини

за результатами журналістських  розслідувань та правозахисних дій, порушені права громадян та держави були відновлені (деталі у публічному звіті  Львіського підрозділу ГО «Стоп корупції» за 2019 рік), а винні у їх порушені особи притягуються до встановленої законом відповідальності.

Звісно, що така діяльність не подобається владі та деяким високопоставленим службовим особам в області та державі.

Лише за останні роки за виконання статутної діяльності львівські Стопкорівці отримали :

  • Погрози вбивством (2 випадки) ст.ст.129, 345-1 ККУ
  • Перешкоджання законній професійній діяльності журналістів (більше 10 випадків) ст.171 ККУ
  • Обмеження (дискримінацію) законних прав (більше 10 випадків) ст.161 ККУ
  • Фізичних нападів (2 випадки) ст.125 ККУ
  • Погрози знищенням чи пошкодженням майна щодо журналіста, його близьких родичів чи членів сім’ї у зв’язку із здійсненням цим журналістом законної професійної діяльності – (2 випадки) ст.145-1 ККУ

Фактом є те, що ці всі правопорушення, як були так і залишились невирішеними в правовому полі. Всі ми знаємо, що безкарність породжує – вседозволеність та свавілля. От воно і почалось.

Спроба № 1.

Під час реєстрації заяви про злочин голови Желдецької сільської ради та після того, під час досудового розслідування та після нього службові особи правоохоронних органів К-Бузького району, службові особи органів місцевого самоврядування  та органів виконавчої влади К-Бузького району, та інші укриваючи даний злочин видавали це як за особистий конфлікт голови сільради з депутатом.

Не вийшло. Вирок суду першої інстанції – визнати винною у вчиненні злочинів.

Спроба № 2.

В середині 2019 року до мене, як до голови Комісії громадської ради при Львівській ОДА з питань порушених прав громадян у судових та правоохоронних органах, зателефонував голова громадської ради Болюбаш А.Р. та повідомив, що на адресу громадської ради при Львівській ОДА поступило звернення, щодо діяльності члена ГО “Стоп корупції” Паласа В.Г.  в даній громадській раді. Текст даного звернення був надісланий мені. Добродій Болюбаш запропонував активісту співпрацю за нерозголошення відомостей цього звернення.

Не вийшло. Стопкорівець відмовився від цієї пропозиції. В подальшому,після офіційної претензії юридичного відділу Стопкору, неправдива та недостовірна інформація розміщена на інтернет ресурсі «Кулемет», стосовно нього та ГО «Стоп корупції» – була знята.

Спроба № 3.

Призначити на посаду голови К-Бузької РДА кандидата Леня В., всупереч умов соціальної програми «Ліфт».

Була спроба використати діяльність ГО «Стоп корупції» для задоволення приватних інтересів .

Не вийшло. Після ініціативи Стопкорівців, втручання громадськості та врахування її думки, Президент призначив іншу особу. 

Спроба № 4.

Керівник департаменту охорони здоровя Львівської обласної ради добродійка І.Микичак під виглядом медичної реформи подала на підпис голові Львівської ОДА проект розпорядження для подальшої подачі його на затвердження до Львівської обласної ради без дотримання законом встановленої процедури. Метою даного розпорядження було узаконити протиправні дії, щодо скорочення мережі медичних закладів охорони здоровя львівщини. Голова ЛОДА не вникнувши у зміст розпорядження, підписав його.

Відбувались систематичні  інформаційні закиди в бік львіського Стопкору у замовності своєї правової позиції від близького оточення керівництва Львівської ОДА, деяких заступників голови Львіської ОДА, керівництва Львівської обласної ради.

Не вийшло. Після подання львівським Стопкорівцем заяви про злочин вчинений  головою Львівської ОДА, останній відкликав своє розпорядження, а керівника ДОЗ  ЛОДА Микичак, було звільнено з займаної посади.

Спроба № 5.

Через підміну понять і маніпуляції із застосуванням чинного законодавства України,  до деяких документів, зокрема у статутах та колективних договорах медичних закладів охорони здоровя львівщини було закладено протиправні зміни з метою в подальшому  реалізації  «псевдо медичної реформи» метою якої є  протиправне скорочення мережі медичних закладів охорони здоровя через їх продаж.  Така схема була закладена, ще в далекому 2016 році.

Відбувались та продовжують відбуватись систематичні  інформаційні закиди в бік львіського Стопкору у замовності своєї правової позиції від близького оточення службових осіб департаменту охорони здоровя  Львівської ОДА та керівництва Львівської обласної ради, деяких службових осіб Львівської обласної ради та  службових осіб управління майном спільної власності Львівської обласної ради.

Не вийшло. Після втручання громадськості та Львівського Стопкору, процес частково призупинений.

Спроба № 6

З метою виявлення, документування та обговорення проблемних питань медичної реформи  України, на прикладі львівщини, Львівським Стопкором,  голові ЛОДА Мальському М. було запропоновано провести «круглий стіл»  та запросити до участі на ньому посадових осіб найвищого рівня держави.

В результаті бездіяльності та неправдивої інформації, яку подавали  деякі заступники голові Львівської ОДА, щодо діяльності ГО «Стоп корупції» та її членів на Львівщині у виділенні приміщення під «круглий стіл», було відмовлено. Перед Львівською ОДА з приводу відмови пройшла акція прямої дії. Будучи послідовними Стопкорівці Львова провели декілька «круглих столів» вже без запрошення недолугих представників Львівської ОДА.

Не вийшло. Згодом, голова Львіської ОДА був звільнений Президентом, тобто дискредитація Стопкору в очах громадськості була призупинена.

Спроба №7

З 2018 року при УМСВ Львівської обласної ради здійснює діяльність Комісія з призначення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я. З моменту створення дана комісія працює з порушенням чинного законодавства, оскільки не було створено громадської ради при органі управління Львівської обласної ради. Відповідно не було погоджено представників від громадськості. Дана Комісія та усі її члени на відріз відмовляються дотримуватись законодавства України дискредитуючи діючу владу в очах громадськості.

З даного приводу Львівським Стопкором було подано заяви про злочин. На даний час існує три досудових кримінальних провадження, в яких не проводиться жодних слідчих дій.  Злочин триває, комісія уже призначила певну кількість керівників на посади, яких затвердила Львівська обласна рада.

Після цього, щодо діяльності Львівського підрозділу ГО «Стоп корупції»,  та окремих її учасників, деякі ЗМІ почали подавати неправдиву та недостовірну інформацію. Паралельно почався психологічний тиск, повідомивши про те, що таких статей є багато і вирішувати їх долю будуть не журналісти.

Не вийшло. Після претензії, журналіст одного із інтернет видання, визнав свою провину в певній частині статті та забрав її з ресурсу. Інше видання – наразі не реагує на претензію . У двох випадках зі слів правозахисників, юридичний відділ Стопкору готує позов до суду.

Спроба № 8

Діяльність Стопкору на львівщині,  повязана  зокрема із висвітленням діяльності поліцейських. Останні від цього не в захопленні, оскільки, не знання законодавства, відсутність поваги до громадян та Конституції, через ЗМІ стає відомим широкому загалу читачів. Кількість відкритих кримінальних проваджень на патрульних, слідчих, прокурорів та суддів сягає до півсотні. А ті що, це поширюють наражаються на небезпеку з боку самих же правоохоронців. Найкращий метод зробити так, щоби соціум відвернувся від активіста чи журналіста, це визнати особу :  1. злочинцем; 2. алкоголіком або наркоманом; 3. зрадником у подружньому житті, тобто подати інформацію про аморальний спосіб життя. Про такий  можливий розвиток подій львівський підрозділ Стопкору повідомляв своїх Київських колег.  І ось, час настав. В грудні місяці на транспортний засіб, який Львівський Стопкор використовує для журналістської діяльності, в задній бампер авто, здійснив наїзд інший транспортний засіб. Ну ніби ситуація проста, той хто не дотримався дистанції – порушник. Через 5 хв. після ДТП особа, яка назвала себе братом винуватця ДТП почала поширювати відомості про журналістів та активістів Стопкору серед присутніх, що зібралися. Посипались звинувачення та твердження про те,  що журналіст пяний. Без жодних на те підстав та доказів, всупереч чинному законодавству поліцейські склали  відповідний протокол. Зауважу, що одразу після відїзду поліцейських, журналіст здав кров на вміст етанолу – де результат був відємний тобто «0».  Після цього, він змушений тратити свій час і оскаржувати дії поліцейських в суді, відволікаючись від інших важливих питань і особистого життя.

 Слідуючи простій поліцейській логіці, наступного разу  «обкурених» львівських Стопкорівців, знайдуть у бурделі в оточенні величезної кількості осіб легкої поведінки.

Не вийшло. На дії працівників патрульної поліції подано позов до суду в порядку адміністративного судочинства. За дії групи осіб з числа працівників поліції та інших осіб в порядку ст. 214 КПК подано заяву про злочин.

Спроба № 9

Після того, як представники ГО «Стоп корупції» потрапили до числа учасників установчих зборів громадської ради при Управлінні ДПС у Львівській області та заявили про те, що будуть висувати кандидатуру на голову вищевказаної громадської ради психологічний тиск на обох учасників Львівського Стопкору посилився. Неправдива та недостовірна інформація про активістів Стопкору переросла в особисту неприязнь деяких представників інституту громадянського суспільства, які вже відкрито та публічно про це заявляють особисто (на засіданнях ініціативної групи, при проведенні установчих зборів ітд). Такими діями підривається авторитет та ділова репутація активістів Стопкору та організації в цілому.

З даного приводу Стопкорівцями Львова готується заява до правоохоронних органів. Після узгодження правильної правової кваліфікації злочинів, заява буде передана в поліцію.

Враховуючи вищенаведене просимо вжити заходів відповідного реагування та звертаємось до : Голови ЛОДА, Голови СБУ у Львівській області, Начальника ГУ НП у Львівській області, Керівника Прокуратури Львівської області, Голови ГО «Стоп корупції», Голови ІА «Стоп корупції ТВ»  про те, що  наказ «Мочити» львівський Стопкор, вже на  стадії виконання.

 

 

Опубліковано в Переглядів: